Plastové karty skýtají uživateli nejednu výhodu, například při platbách zaručí rychlost a jednoduchost. Mají ale také další účely a jejich využitelnost v praxi je v současnosti veliká. Kde všude se tedy mohou používat a k čemu vlastně slouží? Uveďme si základní možnosti, neboť je jich nepochybně mnohem více.

Identifikační karty osob

Jako první si můžeme uvést třeba identifikační plastové karty, tedy takové, které jednoznačně identifikují osoby. Takovou kartu postačí přiložit k čtecímu zařízení a bude vám například umožněno vstupovat do objektu (příp. jeho částí), nebo otvírat určitá zařízení, výpočetní techniku, systémy apod. Využití najdou samozřejmě také v obchodní sféře, většinou k identifikaci zákazníků.

Čárové kódy jako zákazníci

Čárové kódy na plastových kartách jsou chronicky známou záležitostí. Většinou se využívají pro karty zákaznické (nejčastěji věrnostní karty) k označení nakupujícího zákazníka uloženého v databázi prodejce. Tedy spíše je budou potřebovat u pokladny pracovníci obchodů, než jejich zákazníci. Čtečka čárových kódů je nastavena tak, že přečte čárový kód a s jeho pomocí přesně identifikuje konkrétního zákazníka. Pokladní systém už potom s touto informací dále pracuje.

Služby s kartou

S pomocí plastových karet je možné využívat nejrůznější služby. Jako příklady si můžeme uvést parkování v městských prostorách, zaměstnanci firmy, ale také třeba aktivace různých služeb z pohledu běžného zákazníka. Mezi takové služby počítáme kupříkladu otevírání dveří u bytu, garáže domu, terminály v obchodních, wellness a dalších center, nebo vybírání peněz z ATM (Automated Teller Machine – bankomat).

Čerpání výhod

Opomenout nelze ani praktické využití plastových karet pro členy klubů a pro stálé zákazníky obchodů. Možná je znáte i vy, při placení umožní slevy nebo také např. zakoupení více kusů za stejnou cenu. Zákaznické (věrnostní) karty slouží také jako identifikační prostředek zákazníka k přístupu do jeho virtuálního účtu, kde střádá body a bonusy, které nakonec vymění za zajímavé mnohdy exkluzivní zboží.

Reklama

Plastové karty představují především skvělý marketingový nástroj v podobě malého billboardu v peněženkách většiny z nás. Je to vlastně taková hodnotná vizitka, díky níž vás mohou zákazníci či obchodní partneři kontaktovat, ale také může být pěkným designovým ztvárněním, předurčující poslání firmy nebo vyobrazené zákaznické výhody.

Přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *